Egen E-handelssida

Att göra en egen e-handelslösning
Vi fick i uppgift att göra en egen e-handelslösning och själva välja en målgrupp.
Jag började att komma på massor av olika målgrupper och idéer som t.ex. hippies, båtfolk, partyfolk och hundägare mm.
Efter att ha trattat ner kom jag fram till att jag ville vända mig mot unga kvinnliga hundägare. Jag har använt mig utav e-handelsplattformen Wix.com igen då jag tyckte att den var väldigt smidig att jobba med. (Vi använde oss utav denna plattform i vårt förra e-handelsprojekt när vi gjorde ”Gammeldags”).

Målgruppsanpassning
Jag har anpassat min sida till min målgrupp genom att använda mycket småhundar i mina inspirationsbilder och i loggan osv. Jag har även använt mig av färgen rosa på knappar och även i loggan.
Jag har gjort dessa valen för att unga kvinnor gillar generellt sätt rosa väldigt mycket samt att de tycker om mindre hundar.
Jag har samtidigt försökt att ha en ganska ”clean” sida för övrigt.

Bildredigering
Jag har valt att redigera mina bilder i Photoshop. Jag har tagit bilder från nätet då jag inte har haft möjlighet att ta egna bilder. Detta på grund av att jag inte har någon tillgång till en hund samt tidsbrist.
Jag har redigerat samtliga produktbilder genom att frilägga dem och göra dem transparenta. Jag har även lagt till min logga nere i högra hörnet.
Produkt14 Produkt14
Produkt5Produkt5

Jag har även gjort så att alla mina produktbilder är 400 x 400 pixlar stora. Detta för att skapa en enhetlighet tillsammans.
De är enhetliga för de har samma storlek, samtliga bilderna är transparenta och de har alla loggan ”Hundra Saker” nere i högra hörnet.

Övriga bilder har jag också frilagt. De tre bilderna i mitt bildspel på framsidan har jag frilagt och sedan lagt på samma gråa bakgrund för att få en enhetlighet.
Hunden på loggan har jag också frilagt och sedan lagt till texten.
Hundbilderna inne på ”om oss” och ”kontakta oss” har jag också frilagt. Förutom bilden på de fyra hundarna, den har jag snott rakt av.

Här kan du se min e-handel ”Hundra Saker”.

Skärmklipp 2015-10-08 09.50.13

Lämna en kommentar